De ce ar cheltui un brand sume uriașe pentru un advertising general, dacă poate cheltui mai puțin, dinamic, pe măsura rezultatelor, pentru un advertising eficient?

Când bariera de intrare pe piață este sus, o marcă nouă de sucuri din fructe, trebuie să fie un săritor de elită pentru a o depăși. Trambulina? O propunere de valoare solidă susținută de o tactică nestandardizată, creativă, care să o propulseze fără greș în brațele publicului țintă.

Provocarea? Sloop este un produs de nișă, deci nu își permite victime colaterale în audiența de masă a TV-ului. Pe de altă parte, diferențiatorul care se referă la modul de preparare și beneficiul sănătății poate fi receptat doar de un public cu un anumit comportament care ar duce la o decizie de cumpărare.

Soluția? La fel ca în procesul de presare la rece a fructelor pentru a obține Sloop, se ia eficiența comunicării printr-un clip video și se imersează în conștiința utilizatorului de smartphone. Se adaugă  un ingredient special – sentimentul de intimitate cu telefonul mobil și gata! Consumatorul urmărește clipul, internalizează mesajele cheie promovate și dă feedback avizat.

Rezultatele?

Chestionarul deschide dialogul cu o întrebare generală, care invită la reflecție asupra tematicii de interes – alimentația sănătoasă: „Consideri că ai o dietă echilibrată?”

grafic1_Sloop

 

A doua etapă aduce utilizatorii mai aproape de informația cheie, printr-o întrebare cu răspuns multiplu: „Care sunt sursele tale de vitamine și minerale în alimentație?”

grafic2_Sloop

 

Deja, din a doua întrebare a chestionarului, răspunsurile din categoriile 2 și 7 marchează ecourile ample pe care tema propusă le trezește în rândul audienței. Deja mesajele cheie ale produsului au ajuns mult mai aproape de logica unui consum determinat de un stimul. Asocierea mentală între fresh-uri, fructe proaspete, Sloop și nevoia de vitamine și minerale s-a făcut.

Principiile importante pentru alimentație sunt iarăși surse de inspirație pentru strategii de marketing de la Sloop. Respondenții ne arată zone clare în care se poate poziționa produsul, dezvăluind preocupări sau nevoi pe care le brandurile le pot culege și întâmpina cu succes: o hrană naturală, sursă de energie sau de bună dispoziție.

grafic3_Sloop

 

Odată ce și-au conștientizat propria nevoie, consumatorii primesc următoarea întrebare, ce sugerează normalitatea consumului crescut și constant de fructe.

grafic4_Sloop

Iată cum am condus utilizatorii Quikk prin pădurea de informații despre sănătate, direc la casa de turtă dulce. Am presărat firimituri pe tot traseu, tocmai ca ei să își găsească singuri drumul, în mod conștient, către propunerea de valoare Sloop.

Crezi că Sloop – fructe de băut reprezintă o sursă potrivită pentru alimentația ta sănătoasă, echilibrată?

Răspunsurile la întrebarea de mai sus reprezintă gradul de acceptare al propunerii de valoare Sloop, redat în graficul următor:

grafic5_Sloop

82% reprezintă totodată eficiența campaniei Sloop, cu ajutorul Quikk – Feedback Advertising.